آی تی برای همه

ساخت وبلاگ

به عقیده شما انگیزه محبوبیت لینکدین در بین افراد تحصیل‌کرده، متخصصان و صاحبان کسب و کار چیست؟ بی گمان انگیزه ها زیادی برای این محبوبیت وجود دارد؛ ولی لینکدین دوست داشتنی است چون می‌توان در آن صفحه شرکتی و صفحه ویترین ساخت! صفحه ویترین در لینکدین دقیقا شبیه ویترین‌های لوکس در فروشگاه‌های بزرگ است! به همان اندازه جذاب و به همان اندازه مفید! در این مطلب از آموزش شبکه های اجتماعی می خواهیم در مورد صفحه ویترین لینکدین صحبت کنیم.

شما با ساخت صفحه‌ی ویترین می­‌توانید بسهولت محصولات خود را در معرض رویت مخاطبان قرار دهید و مزایای آن را شناسایی کنید. در واقع، این صفحات مایه سهولت در تبلیغات شده‌اند.

 

ساخت آن صفحه ویترین در لینکدین

 

اما صفحه ویترین یا Showcase pages چه تفاوتی با صفحه شرکتی دارد؟ ویژگی‌ آن چیست؟ چرا ساخت این صفحات می‌تواند مایه بهبود کسب و کار شود؟ در این نوشتار به همه‌ی این سوالات پاسخ داده‌ایم. پس همراه ما باشید الی با یگانه از جالب‌ترین قابلیت‌های لینکدین آشنا شویم.

 

معرفی صفحه ویترین


برخی از کسب و کارهای اینترنتی، محصولات و یا خدمات منحصربفردی را ارائه می‌دهند. این محصولات با آن که در یک پایین مجموعه پیمان دارند اما دارای ویژگی­‌های مختلفی هستند. پس معرفی و ارائه­‌ی همه‌­ی آن­‌ها به چهره مشترک چندان منطقی به عقیده نمی‌­رسد!

به نظر شما یک کمپانی کبیر مانند مایکروسافت چگونه می‌­تواند محصولات خویش را در لینکدین به مخاطبان معرفی کند؟ برای این شغل احتمالا محصولاتی مانند انواع نرم افزارها، لپ تاپ، تبلت، کنسول بازی و صدها سرویس دیگر را به صورت مشترک در صفحه‌ی شرکتی لینکدین و یا Company pages پیمان دهد. تا اینجای شغل همه چیز خوب قبل می‌­رود! ولی این همه‌ی ماجرا نیست!

تصور کنید یک تن فقط علاقه‌مند به کنسول بازی ماکروسافت باشد و از دیگر محصولات این شرکت هیچ استفاده‌ای نمی‌­کند. او مجبور است هر روز پست­‌های صفحه شرکتی ماکروسافت را دنبال کند الی بتواند مطلب مورد نظر خود را بخواند! نتیجه چیست؟! پس از مدتی سردرگمی و آشفتگی، ترجیح می­‌دهد راه دیگری را برای خود پیدا کند. برای جلوگیری از این موارد چه باید کرد؟

جالب است بدانید که با ایجاد صفحه ویترین در لینکدین همه­‌ی این مشکلات حل شده است! مشتری شما می­‌تواند با ورود به صفحه شرکتی شما و کلیک روی صفحات ویترین یا Showcase pages وارد فضایی شود که فقط محصولات مورد علاقه‌­اش در آن قرار دارد. او می‌­تواند با تعقیب کردن صفحات ویترین هر روز پست­‌های مربوط به همان محصول را تماشا کند. چه چیزی از این بهتر؟!

 

صفحه ویترین چه ویژگی­‌هایی دارد؟


اگر می­‌خواهید برای بازاریابی هر محصول خود استراتژی جداگانه­‌ای داشته باشید، باید آن­ها را به صورت مجزا معرفی کنید. هر چه تعداد این محصولات بیشتر باشد، کار شما سخت­تر خواهد شد. بعد رهنمود ما این است که از صفحات ویترین یا Showcase pages استفاده کنید.

صفحه ویترین در واقعیت یک ویترین در فضای مجازی است! از ویترین چه انتظاراتی دارید؟! فقط بس است محصول را به بهترین شکل پرتو دهد. صفحات ویترین نیز همین پیشه را می‌کنند!

صفحه ویترین یک پایین گردآور از صفحه شرکتی یا Company pages است که به وسیله‌­ی آن می‌توانید یک برند یا محصول از شرکت خود را تبلیغ کنید. بنابراین برپایی صفحه ویترین در لینکدین برای توسعه‌­ی کسب و کار و تجارت­‌های آنلاین زیاد ضروری است.

 

تفاوت صفحه ویترین و شرکتی چیست؟


برای پاسخ به این سوال باید گفت که صفحه شرکتی مکانی برای ارائه­‌ی آگاهی ها و اطلاعات همه‌­ی محصولات و خدمات کمپانی است. در حالی که صفحه ویترین فقط مخصوص یک فرآورده و برند خاص است. صفحات ویترین در ذیل گروه صفحه شرکتی پیمان می‌­گیرند.

شما می‌­توانید برای هر صفحه شرکتی، ده‌ها صفحه ویترین در لینکدین بسازید. چه بسا در نگاه اول اینطور به عقیده برسد که همه­‌ی صفحات ویترین به هم وابسته هستند. در حالی که اصلا این طور نیست!

هر صفحه ویترین در لینکدین به چهره مجزا دارای فالوورها و تعقیب کنندگان مخصوص به خود است و عملکرد جداگانه‌­ای دارد. برای درک بهتر این عملکرد بس است تصور کنید که صفحه ویترین یک صفحه شرکتی حقیر است که فقط یک فرآورده یا سرویس را معرفی می‌­کند.

 

صفحه ویترین در لینکدین چه تاثیری روی بازاریابی دارد؟


به عقیده شما مهم­ترین دلایل موفقیت در شناسایی یک فرآورده و افزایش فروش چیست؟! احتمالا پاسخ‌های زیادی به فکرتان می‌­رسد! اما مهمترین آن­ها “نوع ارائه­‌ی محتوا” در شبکه­‌های اجتماعی مشابه لینکدین است.

محتواها و مطالب در شبکه­‌های اجتماعی باید طوری به مخاطب ارائه شود که میزان تعامل او با کمپانی را افزایش دهد. در این صورت مخاطبان شما هر روز منتظر مطالب جدید خواهند بود و آن­ها را در بین دیگر کسان به اشتراک می­‌گذارند. جالب است بدانید که صفحه‌ی ویترین در لینکدین دقیقا برای همین قصد طراحی شده است!

با وارد شدن به صفحه شرکتی و اندکی سخن را باز کنید یک صفحه ویترین، شما با تصویر بزرگواری از همان فرآورده یا برند مواجه خواهید شد. در ضمن اطلاعات جذاب و منحصر بفرد نیز درباره­‌ی کمپانی و گونه محصول در صفحه ویترین هستی دارد. هنگامی که به طرف پایین­‌تر صفحه می‌­روید، مطالب دسته‌­بندی شده و مخصوص همان ویترین را نگریستن خواهید کرد.

صفحات ویترین آنقدر جذابند که با دیدن آن‌ها با خویش می‌گویید: این دقیقا همون چیزیه که دنبالش بودم! چرا که کلی اطلاعات جذاب و مطالب سرگرم کننده و سودمند درباره­‌ی محصولی که به دنبال خرید آن هستید در این صفحه وجود دارد.

همه‌­ی این ویژگی­‌ها باعث شده است که اغلب شرکت­‌های تجاری گیتی مشابه ماکروسافت، سیسکو، ادوبی و هزاران کمپانی نامدار سایر علاقه‌مند به استفاده از این ویترین‌ها باشند!

به نظر شما این شرکت‌­ها برای جذب فالوور و خوشنود نگه داشتن آن­ها در صفحه ویترین از چه مطالبی استفاده می‌کنند؟! در پیوسته برخی از این مطالب آورده شده است:

  • اطلاعات درباره­‌ی فرآورده و یا سرویس ارائه شده
  • اخبار و اطلاعات مربوط به شرکت‌­ها یا برندهای مشابه
  • اطلاعاتی در ارتباط با محصولات آینده و ویژگی­ آن­ها

 

آشنایی با ساخت صفحه ویترین در لینکدین


خب! لغایت اینجای نوشتار با اهمیت و ویژگی­‌های صفحات ویترین در شرکت پیج آشنا شدیم. اکنون باید به سراغ ساخت این صفحات برویم. برای این شغل نیازی به اتمام مراحل پیچیده نیست! صفحه ویترین در لینکدین طوری طراحی شده است که بتوان به راحتی متعلق به بهره‌گیری کرد. ما برای ساخت ویترین در صفحه شرکتی سه گام را طراحی کرده‌­ایم که در پیوسته نوشتار بیشتر با آن­ها آشنا می‌­شویم.

  1. گام اول: برگزیدن اسم برای صفحه ویترین
  2. گام دوم: ساخت صفحه ویترین در لینکدین
  3. گام سوم: بهینه سازی صفحه ویترین برای موتورهای جستجو
آی تی برای همه ...
ما را در سایت آی تی برای همه دنبال می کنید

برچسب : آموزش ساخت اکانت تجاری در لینکدین,نحوه ساخت اکانت لینکدین برای شرکت,ساخت اکانت تجاری در لینکدین, نویسنده : اسحان منطقی it-baraye-hame بازدید : 257 تاريخ : چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت: 19:51

استوری اینستاگرام یکتا از بهترین ابزارهای در دسترس برای افزایش تعامل کاربران با یک صفحه اینستاگرام است! در واقع کاربران قبل از آن که بخواهند به سراغ فرمت‌های گوناگون پست‌ها در اینستاگرام بروند، به سراغ استوری‌ها می‌روند؛ زیرا استوری‌ها مدت موعد بسیار کمی را از کاربران می‌گیرند و قابلیت ریپلای مستقیم آن را جذاب‌تر می‌کند. احد از قابلیت‌های کمابیش جدید اینستاگرام، قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام است. مثلاً شما در اینستاگرام پستی را می‌بینید که اخ دارید آن را با فالوورهای خویش به اشتراک بگذارید؛ با به کارگیری قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام به راحتی می‌توانید آن را در دسترس کاربران پیمان دهید و کاربران با کلیک بر روی آن پست، وارد صفحه پست شوند و آن را ببینند. برای یادگیری بیشتر با آموزش اینستاگرام همراه شوید.

 

 

اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام و اهمیت آن


برای اشتراک‌گذاری پست‌های صفحه خویش یا سایر کاربران در استوری اینستاگرام کافی است وارد صفحه آن پست شوید. در این صفحه چند گزینه در پسندیدن شما پیمان دارد که شامل لایک‌ کردن پست، کامنت‌ قراردادن یا و اشتراک‌گذاری پست می‌شود. آیکن اشتراک‌گذاری پست به چهره پایین است:

در تصویر بالا با کلیک بر روی آیکن اشتراک‌گذاری، دو گزینه در دسترس شما پیمان می‌گیرد:

  1. به راحتی می‌توانید پست را برای سایر کاربران ارسال کنید و با کاربران خاصی به اشتراک بگذارید.
  2. به راحتی می‌توانید این پست را با گزینش گزینه Add Post to your story به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید.

این قابلیت در بازاریابی اینستاگرام اهمیت زیاد زیادی دارد! فرض کنید مدیریت یک کسب‌وکاری را برعهده دارید و برای بازاریابی محصولات خود از اینستاگرام کاربرد می‌کنید. برای معرفی محصولات یا خدمات خویش پست‌هایی را در صفحه خویش به اشتراک می‌گذارید ولی معمولاً تعامل استوری‌ها از پست‌ها اغلب است! برای آن که بتوانید تعامل پست‌های خود را هم افزایش دهید، می‌توانید پست خویش را در استوری به اشتراک بگذارید و به راحتی تعامل پست‌های خویش را لغایت مرز زیادی افزایش دهید.

 

اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام

 

چگونه پست‌ها را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟


برای اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام باید از گزینه دوم یا همان Add Post to your story که در بالای صفحه نمایش داده شده در پایین وجود دارد، استفاده کنید. با کلیک بر روی این گزینه پست موردنظر در استوری شما نمایش داده می‌شود:

 

با باز شدن بخش مربوط به برپایی یک استوری جدید، آن پست به صورت یک عکس و خلاصه‌ای از کپشن نمایش دیتا می‌شود. در حال کلی این پست را می‌توانید به دو صورت در استوری نمایش دهید!

  1. حالت اول! در این حالت فقط تصویر مربوط به پست موردنظر به به اتفاق اسم کاربری آن کاربر نمایش دیتا می‌شود که کاربر با کلیک بر روی آن وارد پست اصلی می‌شود:
  2. حالت دوم! در این حالت پست شما به همراه یک کادر زیاد قشنگ نمایش داده می‌شود و علاوه بر اسم کاربری آن کاربر، توضیحات اختصار از کپشن درج شده در زیر آن پست را می‌بینید:

با کلیک بر روی این پست در اثناء برپایی استوری، می‌توانید حالت نخست یا دوم را استفاده کنید. در این تقسیم به راحتی می‌توانید متن یا استیکر موردنظر خود را اضافه کنید و سپس آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید پست شما در استوری کوچک‌تر شود الی متن یا استیکر مد نظر خویش را به آن اضافه کنید، بس است با دو انگشت خود تصویر آن را بگیرید و با تقریبا  کردن انگشتان به هم (Zoom out) آن را حقیر کنید. همچنین با کم و بیش کردن انگشتان خود (Zom in) در این حالت می‌توانید تصویر آن را بزرگ‌تر کنید. همچنین می‌توانید جای آن را تغییر دهید و آن را به محل دلخواه خود منتقل کنید.

 

چگونه رنگ بک‌گراند استوری خویش را تغییر دهیم؟


برای تغییر رنگ بک‌گراند استوری خویش کافی است از آلت مداد (آیکن pencil در بالا سمت راست) استفاده کنید. با انتخاب این افزار رنگ‌های مختلفی در ذیل صفحه استوری به شما نمایش داده می‌شود؛ رنگ موردنظر خویش را گزینش کنید و ابزار مداد را بر روی یک نقطه از صفحه موبایل خویش قرار دهید! این آلت را کمی (حدود یک ثانیه) بر روی صفحه نگه دارید لغایت رنگ بک‌گراند تغییر کند. اگر مفتوح هم بک‌گراند ایجاد شده را نمی‌پسندید، بس است همین مراحل را مجدد تکرار کنید و رنگ دیگری را به بک‌گراند خود اضافه کنید.

 

چگونه می‌توانم صفحه‌ای که پست آن را به اشتراک‌ گذاشته‌ام، تگ کنم؟


متاسفانه در حال حاضر هنگامی که شما پست یک صفحه را به اشتراک می‌گذارید، نوتیفیکیشنی برای آن کاربر ارسال نمی‌شود! در واقع با وجود آن که نام کاربری آن صفحه در ذیل پست اشتراک گذاری شده اثر دیتا می‌شود، ولی برای کاربر پیامی مبنی بر اشتراک‌گذاری شما ارسال نمی‌شود. اگر هدف دارید کاربر شما در بخش دایرکت نوتیفیکیشن اشتراک‌گذاری را دریافت کند، باید نام کاربری اون را در استوری خود تگ کنید! برای این پیشه کافی است بعد از کاراکتر @ اسم کاربری اون را وارد کنید لغایت کاربر در استوری شما تگ شود:

 

مزایای اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام


هر قابلیتی در اینستاگرام مزایایی برای صفحات مختلف دارد! منظور اصلی صفحات در استفاده از قابلیت‌ها و امکانات جدید، افزایش تعامل کاربران اینستاگرام است. به راستی شما باید بتوانید پست‌های خود را به بهترین شکل شدنی منتشر کرده لغایت بیشترین بازخورد را از کاربران گرفتن کنید. قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند لغایت بتوانید به کاربران بگویید پست جدیدی در صفحه خویش منتشر کرده‌اید و آن‌ها با رویت پست برای شما کامنت گذاشته یا آن پست را لایک کنند. به راستی کاربران با کلیک بر روی پستی که در استوری قرار داده‌اید، وارد پست شما می‌شوند و بازخورد ارسال می‌کنند. به همین راحتی می‌توانید تعامل صفحه خویش را افزایش دهید و بازخوردهای احسان از کاربران دریافت کنید. البته پروا داشته باشید که اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام فقط برای صفحات عمومی است و در صفحات پرایوت نمی‌توانید این پیشه را اتمام دهید! به راستی شما نمی‌توانید پست‌ صفحات خصوصی را به کمک استوری خویش به اشتراک بگذارید و برای این پیشه باید صفحه موردنظر عمومی باشد. بنابراین باید پروا داشته باشید که اگر صفحه شما مربوط به کسب‌وکارتان است و می‌خواهید به کمک اشتراک‌گذاری پست‌ها توسط کاربران تعامل صفحه خود را افزایش دهید، کران باید صفحه شما عمومی باشد و در حالت پرایوت قرار نداده باشید!

آی تی برای همه ...
ما را در سایت آی تی برای همه دنبال می کنید

برچسب : بازنشر پست در استوری,اشتراک گذاری پست دیگران در استوری,نحوه گذاشتن see post در استوری اینستاگرام, نویسنده : اسحان منطقی it-baraye-hame بازدید : 326 تاريخ : چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت: 19:40

آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا مشاور تلفنی حل مشکلات شبکه‌های اجتماعی بوجود آمده‌اند؟ در حال حاضر کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و هر یک از آن‌ها، اهداف مختلفی دارند. در گذشته شبکه‌های اجتماعی برای برپایی ارتباط بین کاربران بوده اما در حال حاضر کاربردهای فراوان دیگری هم دارند. مثلاً صفحات مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی برای ارتباط با کاربران از شبکه‌‌های اجتماعی بهره‌گیری می‌کنند و اینستاگرام بزرگ‌ترین شبکه‌ اجتماعی برای بستگی کاربران با کسب‌وکارها به است. گرد از قابلیت‌های زیاد کاربردی که در صفحات بازرگانی اینستاگرام هستی دارد، قابلیت فعال‌سازی دکمه تماس در اینستاگرام است. شاید الی کنون صفحاتی را دیده باشید که در بخش پروفایل خود دکمه‌های مختلفی همانند تماس، SMS، خرید و… قرار داده‌اند! شما هم منظور دارید دکمه‌های عمل (Action Buttons) به پروفایل خویش اضافه کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به رسیدگی کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

 

دکمه تماس در اینستاگرام چیست؟


دکمه تماس یکتا از دکمه‌های عمل (Action Buttons) در اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌توانید قابلیت‌های مختلفی نظیر ارسال پیام، ارسال ایمیل، خرید از سایت و… را در پسندیدن کاربران قرار دهید. مثلاً فرض کنید برای فروشگاه اینترنتی خود یک صفحه اینستاگرام دارید و این صفحه تجاری است. بسیاری از کاربران شما در مقوله محصولات یا خدمات شما سوالاتی دارند و شما هدف دارید راه‌های ارتباطی مختلفی برای کاربران برپایی کنید! دکمه‌های عمل همانند دکمه تماس اینستاگرام به شما کمک می‌کند الی به کاربران امکان برقراری پیوستگی تنها با یک کلیک را بدهید. در حال حاضر چندین گونه دکمه عمل در اینستاگرام وجود دارد که با توجه به نیاز خویش می‌توانید یکتا از آن‌ها را انتخاب کنید. برخی از این دکمه‌های عمل عبارتند از:

  1. دکمه تماس در اینستاگرام (Call): با استفاده از این دکمه می‌توانید یک عدد در تنظیمات دکمه تماس اینستاگرام خود قرار دهید لغایت در پروفایل نمایش داده شود. با کلیک کاربر (در صورتی که کاربر با موبایل باشد) عدد شما مستقیماً در دسته تماس موبایل کاربر ظاهر می‌شود که می‌تواند با شما تماس صوتی برقرار کند.
  2. دکمه اس‌ام‌اس (Text): این دکمه به شما کمک می‌کند لغایت بتوانید عدد خویش را در اینستاگرام وارد کنید و کاربر با کلیک بر روی آن، برای شما SMS ارسال کند.
  3. دکمه دایرکت (Directions): کاربر با کلیک بر روی این دکمه در پروفایل وارد بخش دایرکت شما می‌شود و می‌تواند برای شما پیامی را به چهره خصوصی ارسال کند.
  4. دکمه ارسال ایمیل (Email): چنانچه می‌خواهید کاربران از راه ایمیل با شما پیوستگی پایدار کنند، بس است ایمیل خود را در تقسیم تنظیمات دکمه‌های عمل وارد کنید لغایت کاربر با کلیک بر روی این گزینه وارد اپلیکیشن ارسال ایمیل به شما شود و پیام خویش را ارسال کند.
  5. و ده‌ها دکمه دیگر همانند Book ،Buy Tickets، Start Order، Reserve که برای هدایت کاربر از اینستاگرام به سایت بهره‌گیری می‌شود.

 

فعال‌سازی دکمه تماس در اینستاگرام

 

در اینستاگرام می‌توانید الی ۳ دکمه را به کاربران نمایش دهید! رهنمود می‌کنم از دو مسیر ارتباطی راحت بهره‌گیری کنید؛ شاید راحت‌ترین مسیر برای کاربران دایرکت است. البته بعضی از کاربران ترجیح می‌دهند به جای نوشتن پیام، با شما تماس بگیرند و مشاوره بگیرند. فلذا توصیه ما این است که مسیر دوم را تماس (دکمه Call) انتخاب کنید و همیشه (یا دست کم زمان کاری) پاسخگوی کاربران باشید.

 

چگونه دکمه تماس در اینستاگرام را به پروفایل خویش اضافه کنیم؟


برای افزودن دکمه تماس به پروفایل اینستاگرام خود بس است وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید؛ سپس بر روی Edit Profile کلیک کنید تا وارد دسته ویرایش پروفایل شوید. اگر صفحه شما تجاری باشد، در ذیل این صفحه گزینه‌ای به نام Contact Options دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید قابلیت دکمه تماس در اینستاگرام را پرکار کنید. در این بخش سه گزینه در دسترس شما قرار دارد:

  • Email Address: در این تقسیم می‌توانید آدرس ایمیل خویش را وارد کنید لغایت دکمه ایمیل در پروفایل شما نمایش دیتا شود.
  • Phone Number: اگر می‌خواهید دکمه تماس در اینستاگرام شما نمایش دیتا شود، بس است در این تقسیم شماره موبایل خویش را وارد کنید.
  • Address: در این تقسیم می‌توانید آدرس کمپانی یا دفتر شغل خویش را وارد کنید الی در پروفایل نمایش دیتا شود.
  • Add a action Buttom: دکمه‌های عمل کاربردهای مختلفی دارند و بر همین اساس، تعداد آن‎‌ها بسیار است. با ورود به این بخش می‌توانید دکمه‌های عمل مختلف را ببینید و فقط یکتا از آن‌ها را متناسب با احتیاج خویش گزینش کنید! مثلاً اگر یک شرکت فروش بلیط هستید، با استفاده از این تقسیم می‌توانید قابلیت رزرو بلیط را با هدایت کاربر به سایت پرکار کنید. این شغل در زمان کاربر برای رزرو بلیط صرفه‌جویی می‌کند و کمک زیاد زیادی به افزایش فروش کسب‌وکارتان خواهد کرد. پروا داشته باشید که این دکمه‌ها فقط متن هستند و باید لینک صفحه موردنظر خود را در مرحله پس وارد کنید. مثلاً در این بخش ما گزینه Acuity Scheduling را انتخاب کرده و سپس بر روی Next کلیک می‌کنیم:

در مرحله بعد باید آدرس صفحه موردنظر خویش را وارد کنید الی اگر کاربری وارد صفحه پروفایل شما شد و بر روی این دکمه عمل کلیک کرد، مستقیماً به صفحه‌ای که لینک آن را قرار داده‌اید هدایت شود.

آی تی برای همه ...
ما را در سایت آی تی برای همه دنبال می کنید

برچسب : اموزش گذاشتن ایمیل در بیو اینستاگرام,قرار دادن دکمه ایمیل در اینستاگرام,نحوه گذاشتن call در اینستاگرام, نویسنده : اسحان منطقی it-baraye-hame بازدید : 311 تاريخ : شنبه 19 مرداد 1398 ساعت: 21:08

دوربین ورزشی (اکشن کمرا) می‌تواند به نقاط مختلفی از تن یا تجهیزات شما و یا حتی تن حیوانات خانگی وصل شوند و از تمام رویدادها رخ دیتا فیلمبرداری کنند. دوربین‌های ورزشی شبیه هیچکدام از مدل‌های دیگر دوربین نیستند. این دوربین‌ها حقیر و سبک بوده، حائز پایداری بالایی هستند و فیلمبرداری با آن‌ها ساده است. حتی بعضی کمپانی‌های تولید فیلم در بعضی صحنه‌ها که به کارگیری دوربین عادی ممکن نیست از دوربین اکشن بهره‌گیری می‌کنند. حتی اگر یک ماجراجو و طبیعت‌گرد حرفه‌ای نیز نباشید، احتمالاً داشتن یگانه از این دوربین‌ها برایتان جالب باشد. اما این روز‌ها بازار دوربین‌های ورزشی مملو از برند‌های گوناگون با ویژگی‌ها و تبلیغات متفاوت است که خرید آن‌ها را برای یک شخص تازه‌کار مشکل می‌کند. در پیوسته فاکتور‌های خرید یک دوربین ورزشی خوب را رسیدگی می‌کنیم.

 

لوازم جانبی دوربین ورزشی


برای به کارگیری دوربین در شرایط گوناگون نیازمند برخی ابزارها جانبی مخصوص هستید و بعضی مدل‌ها ممکن است از این ابزارها جانبی حمایت نکنند. حتماً در اثناء خرید به لوازم جانبی که مدل باره عقیده شما پشتیبانی می‌کند پروا داشته باشید الی بعداً از خرید دوربینی که از این ساز و برگ مخصوص حمایت نمی‌کند، نادم نشوید.

 

آشنایی با لوازم جانبی دوربین ورزشی

 

برخی از ابزارها جانبی پرکاربرد برای دوربین‌های ورزشی در پیوستگی معرفی می‌شوند:

 

مونوپاد‌ها و دسته‌های نگه‌دارنده


مونوپاد‌ها امروزه به فاکتور مهمی در عکس‌های سلفی و مخصوصاً سلفی‌های بخش جمعی تبدیل شده‌اند. ولی مونوپاد دوربین‌های ورزشی دارای کیفیت و استقامت بیشتری نسبت به مونوپاد‌هایی که برای گوشی‌ها استفاده می‌شوند دارند. در ضمن این مونوپاد‌ها بر روی خویش پیچ یا مانت (Mount) یا پایه‌های نگه‌دارنده‌ای دارند که دوربین به‌ آن وصل می‌شود. جدای از سلفی اخذ این مونوپاد‌ها برای فیلمبرداری از نقاطی که دسترسی به آن‌ها در حین ماجراجویی کمی مشکل است نیز بهره‌گیری می‌شوند.

گونه‌ی دیگری از مونوپاد‌ها که برای دوربین‌های ورزشی استفاده می‌شوند، مونوپاد‌های فیلمبرداری سوم شخص (Third person view) هستند که توسط تجهیزاتی اکثراً به کمر شخص وصل شده و بدون درگیر کردن شخص از وی فیلمبرداری می‌کنند.

برای افراد حرفه‌ای‌تر نیز دستگیره‌های نگه‌دارنده‌ای وجود دارند که دوربین و تجهیزات جانبی همانند میکروفون یا پروژکتور بر روی آن نصب می‌شوند. 

 

پایه‌های نگه‌دارنده


مهم‌ترین ساز و برگ جانبی دوربین‌های ورزشی را احتمالاً بتوان پایه‌های نگه‌دارنده یا مانت نام برد. برای پیوندیدن دوربین ورزشی به هر سطحی مشابه اسکیت‌بورد، کلاه ایمنی، فرمان دوچرخه و غیره باید از این پایه‌ها که بدست پیچ و مهره به سطح مورد عقیده متصل می‌شوند کاربرد کرد.

 

بند‌های نگه‌دارنده


از بند‌های نگه‌دارنده برای نگه‌داشتن دوربین بر روی سینه، سر، دست یا پا بهره‌گیری می‌شود. این بند‌ها اغلب برای مواقعی که منظور فیلمبرداری از زاویه نخست شخص یا (POV (Point of View را داریم کاربرد می‌شوند. وانگهی به کارگیری این بند‌ها باعث می‌شود دست‌ها در حین‌ فیلمبرداری آزاد باشند.

گونه‌ای از بند‌های نگه‌دارنده که در انگلیسی Fetch اسم دارند نیز برای پیوستگی دوربین به حیوانات خانگی و فیلمبرداری از زاویه رویت آن‌ها استفاده می‌شوند. هر چند به کارگیری این بند‌ها اندک به حیوانات خانگی نبوده و در بسیاری مواقع مستند‌سازان از آن‌ها برای پیوندیدن دوربین به حیوانات زندگی وحش نیز بهره‌گیری می‌کنند. 

 

دستگاه ضبط تایم لپس 360 درجه


برای ضبط تصاویر هنری 360 درجه از محیط از این دستگاه کاربرد می‌شود. شما می‌توانید دوربین خویش را به وسیله یک پایه به این دستگاه وصل کنید و آن را در محلی قرار دهید. این دستگاه بدست موتور تو خود به آرامی دوربین را به بعید خویش می‌چرخاند که باعث ضبط عکس ها 360 درجه در یک بازه‌ی زمانی از محیط دلخواه شما می‌شود.

 

قاب محافظ ضد‌آب


بسیاری از دوربین‌های ورزشی گران‌قیمت خود دارای گواهی ضد آب و خاک هستند ولی می‌توان از این قاب‌ها برای اطمینان بیشتر یا برای دوربین‌هایی که ضد آب نیستند کاربرد کرد. از آن‌جایی که ماهیت به کارگیری دوربین‌های ورزشی در ماجراجویی‌ها و طبیعت‌گردی و شرایط سخت محیطی یا حتی در حین شنا در ذیل آب است، داشتن یکتا از این‌ قاب‌ها یک الزام محسوب می‌شود.

 

دستگاه پمپ پیوندیدن به خودرو


از پایه‌های مکنده اغلب برای پیوندیدن دوربین به سطوحی که امکان پیچ و مهره کردن آن وجود ندارد کاربرد می‌شود. در ضمن به کارگیری این پایه‌ها آسان‌تر است. بعضی از این پایه‌های حائز نیرو مکشی فوقانی هستند که برای پیوستگی به بدنه‌ی ماشین موتور و یا حتی هواپیما از آن‌ها کاربرد می‌شود. توان مکش و نگه‌دارندگی این پایه‌ها به حدی است که بتوانند دوربین را در سرعت‌های بالا با هستی تنگنا شدید باد و تکان‌های شدید همچنان در جای خویش استوار نگاه دارند.

 

میکروفون جانبی


دوربین‌های ورزشی هرچقدر در مقوله ضبط تصویر حرف‌های زیادی برای گفتن دارند به همان میزان در زمینه ضبط صدا دارای عملکرد نه چندان مناسبی هستند. به همین علت بسیاری از افراد حرفه‌ای در هنگام خرید دوربین ورزشی به همراه آن یک میکروفون جانبی نیز جاسازی می‌کنند تا تصاویر جذاب خود را با صدای پسندیده و واضح از پیرامون کامل کنند.

 

سه پایه دوربین


این سه پایه‌ها نیاز به معرفی چندانی ندارند و در اکثر دوربین‌ها برای فیلمبرداری طولانی مدت از یک پیرامون یا عکس‌برداری بدون خستگی و لرزش دست و همچنین کنترل دقیق‌تر زاویه‌ی دوربین کاربرد می‌شود.

 

لرزش‌گیر و گیمبال


این لرزش‌گیر‌ها و استابیلایزر‌ها که به انگیزه به کارگیری سیستم مکانیکی گیمبال داخل خود، گیمبال نیز خوانده می‌شوند برای افرادی هستند که می‌خواهند فیلمبرداری بدون لرزش تصاویر داشته باشند. بسیاری از دوربین‌های دارای استابیلایزر دیجیتال یا نوری درون خویش هستند اما کاربرد آن‌ها در مورد لرزش‌های حقیر و خفیف است و در مورد تکان‌های شدید و بسیار دوربین‌های ورزشی در حین جنبش یا دویدن استعمال چندانی ندارند. البته این استابیلایزر‌ها دارای قیمت بالایی نیز هستند و بیشتر به اندازه‌ی خود دوربین یا حتی اغلب متعلق به برای شخص هزینه دارند اما برای حرفه‌ای ها این مبلغ ارزشش را دارد زیرا مایه ضبط تصاویری روان و بدون لرزش در مواقع فیلمبرداری در حین جنبش می‌شوند.

 

ریموت‌های کنترلی


خیلی از دوربین‌های دیجیتال در محل‌هایی نصب می‌شوند که در لحظه امکان مهار آن‌ها وجود ندارد و ممکن است شخص بخواهد در مواردی فیلمبرداری را متوقف کند تا باتری دوربین صرف فیلمبرداری بیهوده نشود. البته اکثر دوربین‌های حائز امکان کنترل بدست ریموت، می‌توانند توسط اپلیکیشن موبایل نیز کنترل شوند اما به هرحال استفاده از یک ریموت ساده در شرایط خشن محیطی به استفاده از گوشی گران‌قیمت شخص قطعاً ارجحیت دارد.

آی تی برای همه ...
ما را در سایت آی تی برای همه دنبال می کنید

برچسب : راهنمای خرید دوربین ورزشی,لوازم جانبی دوربین ورزشی,دوربین ورزشی چیست, نویسنده : اسحان منطقی it-baraye-hame بازدید : 309 تاريخ : چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت: 16:38